Mitt träningsupplägg

Träning & Hälsa

Om ni inte har förstått det än så älskar jag träning och hälsa! Jag kör gärna ett tugnt och svettigt pass på gymmet, går en lång promenad, paddlar kajak, simmar, kör yoga eller egentligen vilken träningsform som helst. Jag tänkte dock att jag skulle ta och dela med mig lite mer om hur jag har lagt upp min träning.
 
 
 
Jag tränar verkligen i första hand för att må bra och få energi! Känslan efter ett träningspass och att hela tiden känna hur jag blir bättre är verkligen den bästa känslan. Sen ska jag inte ljuga och säga att jag inte tränar för att få en "snyggare" kropp. För det är också en del av träningen. Dock tror jag att det kommer hand i hand. När jag tränar kommer jag må bättre, både psykiskt och fysiskt, och då kommer jag också uppleva att min kropp mer och mer formas som jag vill att den ska se ut. Just nu försöker jag träna sex gånger i veckan. Är inte alla veckor jag har tid för det, men oftast! I alla fall att jag har tid för en powerwalk.
 
Exempel på en vanlig vecka:
Måndag: Kondition + mage
Tisdag: Ben
Onsdag: Axlar, bröst, triceps
Torsdag: Kondition + mage
Fredag: Rygg, biceps
Lördag: Ben alt. kondition + mage
Söndag: Vilodag
 
 
Ett gympass för mig kan ta allt mellan 45 min - 2 timmar, haha. Det beror jättemycket på hur mycket tid jag har och hur min dagsform och energi är. Samt vilken muskelgrupp jag tränar. Till exempel kan jag utan tvekan köra ett två timmars benpass då det är en större muskelgrupp som jag är starkare i. Däremot skulle jag inte orka prestera under ett två timmars gympass där jag tränar bröst. Jag älskar styrketräning just för känslan att känna hur jag blir starkare och orkar mer.
 
De senaste månaderna har jag också försökt lägga in mer kondition in i min träning. Jag tycker att den mesta konditionsträningen är såå tråkig men jag vet att hjärtat är kanske den absolut viktigaste muskeln att träna. Dessutom skulle jag verkligen vilja få en bättre kondition. Så därför försöker jag nu få in det i mitt träningsschema. Oftast kör jag inte mer än 30 minuter om det inte är en powerwalk, då kan jag gå längre tid. Absolut roligaste konditionsformen enligt mig är simning eller HIIT! 
 
 
Sen så ääälskar jag yoga. Så förutom det som står på schemat här över så försöker jag lägga in lite yoga så ofta jag kan. Helst varje dag, om så endast ett kort pass. Tyvärr har jag sällan möjlighet att gå på pass då tiderna på gymmet inte stämmer in med mina föreläsningar plus att de tyvärr oftast blir fullbokade väldigt snabbt! Men yoga går lika bra att köra hemma själv. Jag och Daniel har också, som ni kanske vet, börjat med acro yoga. Vilket är så fruktansvärt kul! Jag älskar det verkligen! Men jag älskar yoga överhuvudtaget. Det gör mig verkligen mer flexibel vilket gör att jag kan utvecklas även i andra träningsformer. Sen är det väldigt avslappnande med yoga efter en lång dag!
 
Brukar ni träna? Vad tycker ni i så fall är roligast?
 
[Bilder från Tumblr]




MATILDA

Vilka peppande bilder! Bra tränings upplägg :D

Svar: Tack! :D
Fanny Edfast



Jeanette

Åh jag älskar att träna, så otroligt skön känsla, tyvärr har jag haft alldeles för mycket att göra så har inte haft tid att träna. Men om någon vecka kan jag dra igång igen :)

Svar: Åh, det där med tid kan ju verkligen vara ett problem :/
Fanny Edfast



IDA-FOTO

Åh, kul inlägg!
Jag tycker att träna rygg och armar är roligast :D

Svar: Rygg tycker jag också är roligt men roligast är nog ändå ben :D
Fanny Edfast



VERONICA - fashionblog

Fantastiska bilder! :) Kramar tjejen!

Svar: ja, Tumblr har verkligen underbara bilder :D
Fanny Edfast



Johanna Utterberg

Vilket härligt inlägg, vilket bra träningsupplägg du har! :)

Svar: Tack! :D
Fanny Edfast



Josefine

Låter som ett bra upplägg!

Svar: Jag tycker det :D
Fanny Edfast



LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Kul att läsa! Tränade på gym förut men var tvungen att sluta på grund av personliga skäl. Så nu blir det bara långpromenader. :)

Svar: Långpromenader är bra det med :D
Fanny Edfast



Linn Strömberg

Så himla kul att läsa! och underbara inspo bilder :D
Jag älskar att träna både styrka och kondition, men just nu trasslar min benhinna, så jag kan inte springa :( Man kan ju träna kondition på andra sätt så klart, men just löpning är det ja älskar!

Svar: Oj då, det lät inte kul :( Jag är inget fan av löpning faktiskt haha!
Fanny Edfast



Erika

Underbart :)

Svar: Ja! :D
Fanny Edfast



Beatrice

Sjukt peppande!!
Fått hem boken nu, är sååå nöjd! :D

Svar: Så bra!! :D
Fanny Edfast



Tilda

Jätteroligt inlägg och grymma inspo bilder! :)

Svar: Kul att du tycker det :D
Fanny Edfast



Elsa

Vilket roligt inlägg! :)

Svar: Kul att du tycker det :)
Fanny Edfast



KORT INFORMATION:
Design och foto:
» Jag har gjort min design själv
» Jag redigerar mina bilder i Camera raw och Photoshop CS6
» Läs om min kamerautrustning HÄR


Övrigt:
» Du kan alltid mejla mig om det är något, svarar så fort jag kan! -> fannyfredrica.blogg@hotmail.com
» Snälla, läs inlägget innan du frågar vad jag har gjort idag osv.
» Kommentera snällt! Både mot mig och andra som har kommenterat!


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (syns ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0